Acer AL2251WA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer AL2251WA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

jel 22-10-2007
Geschreven voor: Acer AL2251WA

Sinds een paar weken gebruik ik dit scherm Het voldoet in alle opzichten aan wat ik van een beeldscherm verwacht; nl een scherp beeld met mooie verzadigde kleuren, maar dan wel in de hoogste resolutie. Lager is minder en eigenlijk niet goed bruikbaar. Geen leklicht langs de randen
Vooral het glanzende oppervlak vind ik heel fraai (zelfs als de computer uit staat) Vergelijk het maar met matte en glanzende foto's. Tijdens gebruik heb je weinig last van spiegeling mits je geen raam achter je rug hebt. Glans of mat is erg persoonlijk natuurlijk, maar zeker de moeite van het vergelijken waard. Zit ik weer eens achter een mat scherm, dan valt dat toch wat tegen.

Waarom er zo vaak een paar speakertjes worden ingebouwd is mij een raadsel, want de kwaliteit is meestal treurig. Een paar goedkope boxjes doen het al snel beter. Weglaten die dingen.

Een DVI-D aansluiting is eigenlijk en must bij deze schermen en die is dan ook aanwezig. Een kabel wordt meegeleverd, maar dan wel in single-link uitvoering, terwijl een goede kwaliteit dual-link kabel net even iets beter lijkt. Maar die zijn aardig prijzig. Het scherm is handig in te stellen met voorkeurinstellingen voor verschillende toepassingen, maar ook handig om overdag of 's avonds even van helderheid wisselen.
De bescheiden bedieningstoetsjes zitten netjes in de voet van het scherm

Geen extra USB poorten. Lijkt me ook niet zo nodig, tenzij je computer een paar meter verderop staat. Ik mis ze niet. Wel zit er aan de achterkant nog een Audio-in.

Conclusie: Een prima, snel scherm (2 ms) voor diverse toepassingen, een redelijke prijs en ook nog 3 jaar garantie.

Bert Jamin 11-08-2007
Geschreven voor: Acer AL2251WA

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wat een beest van een monitor is dit.

Doordat dit het allernieuwste model van Acer is, zijn daar tot nu toe nog vrijwel geen reviews over te vinden op het Internet. Ik heb de laatste jaren echter altijd monitoren van Acer gehad. En dat altijd tot volle tevredenheid. Dus ik wist van tevoren wat ik zo’n beetje kon verwachten. Temeer omdat het design van deze monitor hetzelfde is als van mijn vorige monitor, de AL1951C, alleen dan een paar maatjes groter. Deze AL2251WA overtreft al mijn verwachtingen.

Ten eerste vind ik het design van Acer monitoren erg mooi. Ook het beeld van de Acer beeldschermen vind ik erg mooi doordat die, in tegenstelling tot vele andere monitoren, niet langer de standaard slappe matte voorkant heeft maar een meer glanzende en ook steviger. Daardoor oogt het alsof het een glazen beeldscherm is. Daarnaast heb ik de kleuren van de Acer, dankzij het door Acer gepatenteerde CrystalBrite, altijd levendiger en natuurgetrouwer gevonden dan die van andere monitoren.

Gelet op de recensies op deze site, heb ik toch nog overwogen om een HP W2207 of een Samsung SyncMaster 226BW aan te schaffen. Ik heb de monitoren in verschillende zaken met elkaar kunnen vergelijken. Op zich ook prima beeldschermen, maar om de volgende overwegingen heb ik toch voor de Acer gekozen. En daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Bij de SyncMaster zag ik rond de randen van de monitor toch wat leklicht dat ik bij de Acer helemaal niet zie. Ook vond ik daar een wat blauwe waas overheen zitten. En wat me helemaal tegenviel was het slappe matte beeldscherm. Daarnaast vond ik het hele scherm veel minder solide aanvoelen dan van de Acer.

Bij de HP vond ik de kleuren minder levendig dan bij de Acer. Ook is er bij de HP, met name bij donkere beelden, toch ook wat leklicht aan de boven- en onderkant van het scherm te zien. Daarnaast vind ik de responstijd van 5 miliseconden eigenlijk niet meer van deze tijd.

Wat me verder over de streep getrokken heeft, zijn de positieve ervaringen die ik tot nu toe met m'n Acer monitoren heb gehad. Voeg daaraan toe dat deze Acer een responstijd heeft van, in tegenstelling tot hetgeen op deze site vermeld staat, slechts 2 miliseconden. Hierdoor heb je totaal geen last meer van ghosting en dergelijke bij games en bij films. En standaard geeft Acer een garantie van maar liefst 3 jaar. Daarnaast is deze monitor officieel gecertificeerd voor Windows Vista. Niet dat ik daar voorlopig aan begin, maar toch.

De voordelen op een rijtje: een mooi en solide design, een superieur beeld, levendige natuurgetrouwe kleuren onder meer dankzij CrystalBrite, eenvoudige menu-instellingen, snelle responstijd van 2 miliseconden en 3 jaar garantie. Nog een prettige bijkomstigheid is de mogelijkheid om met één druk op de juiste knop je persoonlijke beeldmenu op te roepen, genaamd Empowering technology. Daarmee kun je uit verschillende voorgeprogameerde beeldinstellingen kiezen, te weten gebruiker, tekst, standaard, grafisch en film. Ook erg prettig is dat het beeldscherm automatisch een beeldschermconfiguratie uitvoert zodra er instellingen gewijzigd zijn.

Zit je te twijfelen over de aanschaf van een 22 inch breedbeeldscherm? Kijk dan zeker ook eens naar deze Acer!!! Echt een absolute aanrader.